Rozwiązanie problemu ze sterownikami karty graficznej ATI atikmdag.sys

GPU: ATI Graphic Cards
OS: Windows 7
Problem: Bluescreen lub Stop Error spowodowany przez atikmdag.sys
W moim przypadku problem ten pojawił się w trakcie pracy komputera na Windows 7 ale znany jest również z pojawiania się w trakcie instalacji większości sterowników do kart graficznych w Windows Vista. Tą samą metodą można naprawić problem z plikiem atikmpag.sys

A oto recepta:

Krok 1: Pobierz i zainstaluj najnowsze sterowniki karty graficznej.
Krok 2: Przejdź do folderu C:\Windows\System32\drivers i zmień nazwę pliku atikmdag.sys na atikmdag.sys.old
Krok 3: Znajdź plik atikmdag.sy_ zazwyczaj znajduje się w katalogu C:\ATI
Krok 4: Skopiuj plik na Pulpit
Krok 5: Uruchom wiersz poleceń przez Start -> wpiesz CMD i naciśnij enter
Krok 6: Przejdź na Pulpit wpisując polecenie chdir Desktop
Krok 7: Wpisz polecenie EXPAND.EXE atikmdag.sy_ atikmdag.sys Lub expand –r atikmdag.sy_ atikmdag.sys
Krok 8: Po zakończeniu skopiuj powstały plik atikmdag.sys do lokalizacji C:\Windows\System32\drivers
Krok 9: Uruchom ponownie komputer i problem powinien być usunięty

Przeinstalowanie sterowników nie nadpisze pliku atikmdag.sys. Należy to zrobić ręcznie. Również po zakończeniu całego procesu warto przeskanować rejestr i usunąć ewentualne błędy.
Rozwiązanie tego problemu znalazłem na stronie computertipsfree.com.

 

5 Responses to Rozwiązanie problemu ze sterownikami karty graficznej ATI atikmdag.sys

  1. Ja mam taki sam problem tyle, że z geforce 7300GS i nie zainstaluję 7 bo podczas instalacji uruchamia ten sterownik nieszczęsny i lipa, zawias, restart ; (

  2. ernest pisze:

    mam problem zrobiłem jak wyżej po uruchomieniu kompa odpala normalnie ale zostało zatrzymane działanie karty graficznej próba aktualizacji sterowników powoduje ponownie niebieski ekran co robić? czy coś zrobiłem nie tak jak trzeba?

    • Anonim pisze:

      Cóż, u mnie powyższy przepis działał bez zarzutu. Jedynie co to musiałem ściągnąć najnowszy sterownik i zainstalować go, nie uruchamiając aktualizacji. Czasami też zdarza się tak, że trzeba zainstalować starszą wersję sterownika.

  3. Anonim pisze:

    Krok 3: Znajdź plik atikmdag.sy_ zazwyczaj znajduje się w katalogu C:\ATI

    nie mam tego pliku:/

Skomentuj

