Znikające kontrolki z toolboxa w Microsoft Visual Studio

Ostatnimi czasy zacząłem intensywniej korzystać z Microsoft Visual Studio 2008 Express. A dokładniej z Visual C++ i C#. Przyznam, że VS zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie, z wyjątkiem takiej małej drobnostki…
Co jakiś czas odkrywam, że kontrolki z toolboxa robię sobie wolne. Były i niema…
Szybko odkryłem, że można je nakłonić do współpracy w następujący sposób:

Klikamy prawym przyciskiem myszy na Toolbox i z menu kontekstowego wybieramy Reset Toolbox

Świetnie, ale dzisiaj skubane kontrolki nie wróciły po resecie. Chyba się na mnie obraziły… Na ale na wszystko znajdzie się rada. Szukałem i doszukałem się.
Jeżeli po resecie toolboxa kontrolki nie wracają na swoje miejsce należy przeprowadzić następującą operację.

Zamykamy Visual Studio i przechodzimy do katalogu:

  • W Windows Vista/7 – C:\Users\<Nazwa_Użytkownika>\AppData\Local\Microsoft\VisualStudio\9.0
  • W windows XP – C:\Documents and Settings\<Nazwa_Użytkownika>\Local Settingd\Application Data\Microsoft\VisualStudio\9.0

Z katalogu usuwamy następujące pliki:

  1. toolbox.tbd
  2. toolboxIndex.tbd
  3. toolbox_reset.tbd
  4. toolboxIndex.tbd

Po zakończeniu tej operacji usuwania uruchamiamy VS i cieszymy się, że wszytko wróciło na swoje miejsce.

P.S.
Przenoszę się na Microsoft Visual Studio 2010, ciekawe czy w nim też kontrolki robią sobie wychodne?…

Skomentuj

